Med ökad konkurrens, ständigt förändrade algoritmer och regler för sökmotorer kräver sökmotoroptimering (SEO) numera mycket högre expertis för att hantera den. Efter att ha insett detta faktum har många marknadsföringsföretag som webbutvecklare, PR-byråer, webbhotell osv. – som alla brukade utföra sina kunders SEO-processer (tillsammans med sina specialiserade tjänster) på egen hand, är nu överens om att SEO är en process som det är bättre att överlåta till specialister i branschen, vilket gör att de slipper bördan på sina axlar. Detta har gett upphov till SEO-återförsäljning.
Ett företag som vill sälja SEO-tjänster vidare anlitar ofta en SEO-leverantör som utför hela SEO-processen för kundens räkning. Samtidigt som han gör detta förblir SEO-leverantören anonym, vilket gör att återförsäljarens varumärkesimage förblir intakt. Nedan följer de viktigaste fördelarna med att sälja SEO-tjänster från en SEO-leverantör.
Bättre tjänstekvalitet: White label SEO-tjänster erbjuds av specialiserade leverantörer som har ett kvalificerat team av yrkesverksamma som enbart ägnar sig åt SEO. Dessa leverantörers expertis hjälper till att utveckla metoder och åtgärder som stärker online-närvaron för din kunds företag. De övervakar och spårar industritrender, konkurrenternas strategier, kontrollerar de målinriktade nyckelorden – allt som behövs för att förbättra de organiska sökresultaten för din kunds webbplats.
Behandlar kundens behov: De förstår vad kundens verksamhet innebär och tillämpar lämpliga SEO-tekniker för att bygga upp kundens rykte på nätet. De förstår också att ditt företags rykte också står på spel om något fel skulle uppstå från deras sida.
Erbjuder fullständiga SEO-tjänster: De erbjuder en heltäckande lösning för alla dina kunders SEO-behov. De erbjuder både on-page och off-page optimeringstekniker för att förbättra sökmotorresultaten.
- Optimeringstekniker på sidan omfattar – utveckling av titel- och metataggar, nyckelordsrikt innehåll på startsidan, URL-mappning, webbplatsdesign, bildoptimering osv. On-page-optimering är direkt relaterade till användbarheten av en webbplats, vilket i hög grad påverkar webbsidans placering i sökmotorernas ranking.
- Off-page optimeringstekniker inkluderar – länkbyggande, copy writing, online reputation management, content marketing, sökning efter relevanta nyckelfraser för verksamheten, kataloglistningar, inlämning av skrivelser osv. Off-page optimeringstekniker främjar indirekt kundens webbplats. De bidrar mer till en webbplats placering i sökmotorerna.
Dessa taktiker bidrar till att förbättra synligheten på nätet och generera högre vinster för din kunds verksamhet.
Erbjuda fler tjänster: White label SEO-leverantörer erbjuder många andra internetmarknadsföringstjänster som kan komplettera SEO-strategier och ge mer önskvärda resultat än förväntat för din kund. Därför kan du få befrielse från bördan att utveckla en funktionell och omfattande digital marknadsföringsstrategi för din kund. De har personal som är redo att utföra alla dessa tilläggstjänster också, som pay per click (PPC), displayannonser, e-postmarknadsföring osv. När dessa kombineras med SEO ger de en högre avkastning på investeringen.
Hantera tekniskt arbete: SEO är en kontinuerlig process. För att din kunds webbplats ständigt ska hamna på de första sidorna måste SEO-teamet kontinuerligt spåra och övervaka webbplatsens prestanda i SERP:erna. Detta kräver färdigheter på mycket högre nivå, t.ex. att skaffa fler länkar, skapa innehåll med målinriktade nyckelord i särskilda frekvenser, kontinuerligt skapa innehåll av god kvalitet osv. Alla dessa aktiviteter som kan vara en extra börda för dig kan enkelt och effektivt hanteras av SEO-leverantören med vitt märke.
Du kan koncentrera dig på andra viktiga aspekter: Eftersom leverantören tar hand om alla tekniska marknadsföringsdetaljer kan du fokusera mer på kundserviceaktiviteter än på underhåll av projekt. Du kan ägna din kvalitetstid åt att ta itu med olika andra aspekter av din kunds affärsverksamhet, t.ex. att spåra antalet försäljningar, ge kunden back-up, effektiv och regelbunden rapportering av de regelbundna framstegen, följa upp honom när det gäller olika andra tjänster, förbereda fakturor etc. Allt detta kan förbättra din kunds upplevelse av att arbeta med dig.
Förblir anonym: En SEO-leverantör med vitt märke fungerar som en konfidentiell partner för dig. Han förblir anonym samtidigt som han erbjuder SEO-tjänster av god kvalitet till din kund, vilket alltså hjälper dig att behålla din trovärdighet. I slutändan är din kund nöjd och det är du också.
Sparar kostnader: Eftersom SEO blir mer komplicerat måste du anställa fler begåvade personer eller utbilda dina befintliga resurser för att kunna erbjuda bättre tjänster. Genom att lägga ut SEO-behoven till en white label SEO kan du eliminera dessa utbildnings- och startkostnader för att bilda ett tekniskt kompetent team. Detta minskar också dina arbetskostnader och andra omkostnader som uppstår när du använder ytterligare mänskliga och tekniska resurser.
Om du är ett företag som brukade göra dina kunders SEO-strategier, men inte klarar av att hantera belastningen och de förändrade sökmotoralgoritmerna, är tjänsterna från en leverantör av SEO med privat etikett ett bra alternativ. Eftersom SEO är det viktigaste fokusområdet för SEO-leverantörer med vita etiketter övervakar de kontinuerligt SEO-strategierna och använder avancerade offline- och online-tekniker som kan ge högre lönsamhet för din kunds verksamhet.